photo 1_zpsf71e6e78.png photo 2_zpsa04d1f5f.png photo 3_zps76d47384.png

środa, 19 grudnia 2012

świąteczne ciasto marchewkowe i geek girls carrots

Geek Girls Carrots to społeczność kobiet zainteresowanych nowoczesnymi technologiami. W wielu miastach w Polsce co jakiś czas organizowane są spotkania, na których prelegentki poruszają zagadnienia techniczne, biznesowe, komputerowe, medialne itp. Spotkania 'Silesia' organizowane są w Gliwicach, 3 minuty od mojego miejsca zamieszkania, więc wybrałam się na pierwsze, a wczoraj byłam na drugim. Na pierwszym spotkaniu na stołach znalazły się pokrojone w paski marchewki, a moja koleżanka zażartowała, że powinnam je zebrać i zrobić ciasto. Stało się trochę inaczej, bo na drugie spotkanie to ja przygotowałam ciasto dla wszystkich gości. Marchewkowe oczywiście. A że zbliżają się święta, to z korzenną nutą, bakaliami i pomarańczowym lukrem (który naprawdę wszystkim polecam - uwielbiam zapach ścieranej skórki pomarańczy).


Składniki na blachę 26cm:
-4 jajka
-szklanka oleju
-2 szklanki mąki
-szklanka cukru
-2 łyżeczki proszku do pieczenia
-1/2 łyżeczki sody
-łyżeczka przypraw korzennych
-łyżeczka cynamonu
-2 szklanki startej marchewki (tj. 3-4 całe marchewki)
-pół szklanki rodzynek
-3/4 szklanki orzechów

Piekarnik rozgrzewamy do 180 stopni. Do dużej miski wsypujemy mąkę, cukier, proszek do pieczenia, sodę i przyprawy. W innej misce ubijamy jajka na puszysty, jasny krem (5-10 minut). Pod koniec dolewamy olej, a następnie masę jajeczną wlewamy do sypkich składników i dokładnie mieszamy. Następnie dodajemy marchewkę i bakalie, przekładamy do wysmarowanej tłuszczem blachy. Pieczemy ok 45 minut - do suchego patyczka. Przestudzone ciasto lukrujemy.

Lukier pomarańczowy:
-sok z połowy niedużej pomarańczy
-skórka starta z całej pomarańczy
-tyle cukru pudru, ile się wchłonie



Ciacha były dwa, spotkały się z wieloma pochlebnymi opiniami.
Nawet przerwały jedną dietę ;)



26 komentarzy:

  1. mniam , marchewkowe , bardzo lubię to ciacho ;d przepysznie wygląda , super zdjęcia ;*

    OdpowiedzUsuń
  2. ciasta marchewkowe są pyszne!:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam ciasto marchewkowe :) wygląda przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Gdybym byla na diecie, to moja tez by przerwaly :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ach jak ten lukier apetycznie spływa.... coś pysznego

    OdpowiedzUsuń
  6. Jest taka ksiazka "Kochbuch für Geeks" :-), ale Twoje cudenka sa idealne to nie potrzeba Ci ksiazek :D

    OdpowiedzUsuń
  7. No i znowu coś, co bym chętnie spróbowała, bo jeszcze nie jadłam, tylko zrobić nie ma kto :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. kocham ciasta marchewkowe-pyszne sa :)
    A twoje tak pięknie sie prezentuje :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciasto marchewkowe to jedno z moich ulubionych :-) Tylko nie ma mi kto piec :)))

    OdpowiedzUsuń
  10. Marchewkowe o ogrodzie miewam sny
    W marchewkowym stanie jest najlepiej mi :))

    OdpowiedzUsuń
  11. Nidgy nie próbowałam robić ciasta marchewkowego, a teraz widzę, że wcale nie jest takie trudne:)
    Za to pierniczki według Twojego przepisu wyszły mi dziś rewelacyjnie!:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam ciasto marchewkowe i zdecydowanie bardzo cysto króluje u mnie na stole:) Tylko ja robię polewę z białej czekolady ale ten lukier pomarańczowy brzmi przepysznie więc następnym razem go spróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  13. Lubię marchewkowe ciasta. Fajnie, że zrobiłaś taką świąteczną wersję :)
    A surowej samej marchewki nie mogę jeść - boli mnie brzuch :( to już starość jak takie dolegliwości się pojawiają ;))

    OdpowiedzUsuń
  14. Podziwiam, że Ci się tak chce pichcić ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie zawsze mi się chce ;) Wtedy kupujemy obiad w barze albo zamawiamy pizzę :p

      Usuń
    2. I tak więcej Ci się chce niż nie chce. Ja mam na odwrót ;)

      Usuń
  15. Gdybym tylko miała okazję go spróbować, wydaje mi się, że to ciasto stałoby się moją ulubioną wersją ciasta marchewkowego. Koniecznie będę musiała upiec. Ile takich ciast zaserwowałaś? Dwa ze zdjęcia, czy jeszcze więcej :)? Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  16. masz wspaniałego bloga! będzie mi miło jeśli spodoba Ci się mój i również go zaobserwujesz ;))

    OdpowiedzUsuń
  17. A my może podkradniemy Twój pomysł... :)

    OdpowiedzUsuń
  18. zdrowych i radosnych dla ciebie :*

    OdpowiedzUsuń
  19. Wygląda przegenialnie! A, że lubię połączenie marchewki ze świętami (robiłam już podobne babeczki marchewkowe) to na pewno wypróbuję! :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde słowo :) I przepraszam anonimowych czytelników za brak możliwości komentowania, jednak zalewająca mnie fala spamu zmusiła mnie do wyłączenia tej opcji. Będzie mi miło poznać Was - zarejestrowanych ;)