photo 1_zpsf71e6e78.png photo 2_zpsa04d1f5f.png photo 3_zps76d47384.png

środa, 8 sierpnia 2012

sernik z ricotty z białą czekoladą i jagodami, na zimno

Zakupy w Lidlu, gdzie ricotta jest dość tania i myśl: "Tym razem nie do placków. Muszę coś z niej upiec." Ostatecznie niczego nie piekłam, bo temperatury odstraszają od używania piekarnika, ale sernik na zimno i to jeszcze z jagodami zawsze brzmi dobrze :)
Jest lekki, puszysty, mało słodki i bogaty w nietypowe dla Polaków smaki. Zaczynając od nieco słonego spodu z ciasteczek digestive (który szczerze kocham i o wiele bardziej wolę od tego herbatnikowego), przez charakterystyczny smak, który nadaje ricotta do delikatnie wyczuwalnej czekolady. Mimo wszystko - jest pyszny, a jagody dodają nieco owocowego orzeźwienia.



Składniki na blachę 22cm (inspiracja):
-200g ciasteczek digestive
-10dag masła
-500g ricotty
-1,5 tabliczki białej czekolady
-375ml kremówki
-3 łyżki żelatyny
-2 czubate łyżki cukru pudru
-20dag jagód

Ciasteczka kruszymy w malakserze, masło roztapiamy i mieszamy z ciasteczkami. Spód blachy wykładamy folią aluminiową, a na nią kładziemy masę z ciasteczek i masła. Wstawiamy do lodówki, żeby się zespoliło. Czekoladę roztapiamy w kąpieli wodnej. Ricottę miksujemy z cukrem pudrem i dodajemy ostudzoną czekoladę. Żelatynę rozpuszczamy w gorącej wodzie i również dodajemy, stale miksując. Na koniec ubijamy kremówkę na sztywno, mieszamy delikatnie z masą serową i wykładamy na ciasteczkowy spód. Na górę wysypujemy jagody (jeśli chcecie użyć więcej to można je wymieszać z masą również) i chłodzimy w lodówce kilka godzin. Najlepiej smakuje po całej nocy w lodówce.





52 komentarze:

  1. Doczekałam się przepisu :) Tylko wytłumacz mi, co znaczy "czekoladę roztapiamy w kąpieli wodnej"?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na parze. Tzn. do garnka nalewamy trochę wody, a na garnku stawiamy miskę metalową lub szklaną, tak żeby miska nie dotykała dnem wody w garnku i podgrzewamy. Do miski wrzucamy czekoladę i roztapiamy. Trzeba uważać, żeby nie dostała się ani kropelka wody do czekolady, bo inaczej nic z tego nie wyjdzie.

      Usuń
    2. A ja kąpiel wodną trochę inaczej sobie wyobrażałam - garnek z wodą, w nim miseczka lub jakiś inny pojemnik z czekoladą i podgrzewamy. Woda oczywiście poniżej brzegów miseczki czy pojemnika.

      Usuń
    3. No ja właśnie czytałam kilka różnych wersji, czekolada i tak się dobrze w taki sposób rozpuści :)

      Usuń
    4. Aaa, no to ok :) Mój P. rozpuszczał tak czekoladę i maczał w niej maliny, truskawki, nektarynki, itp., a potem wstawiał do lodówki do zastygnięcia. Pychotka, polecam! :) Z tego co pamiętam, to robił tak, jak napisała Annette, ale myślę, że to bez różnicy. Myślałam, że chodzi o rozpuszczenie czekolady bezpośrednio w wodzie i tak się właśnie dziwiłam ;)

      Usuń
  2. Ja też uwielbiam te ciasteczka! No i ricottę jeszcze bardziej ;)
    Wygląda ślicznie, ciekawe czy z innymi owocami wyglądałby tak okazale. :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem, trzeba spróbować :D Może z ciemnoczerwonymi czereśniami albo malinami? Mi bardzo podoba się ten kontrast między bielą serka a jagodami.

      Usuń
  3. Nigdy jeszcze nie robiłam sernika z ricottą, a uwielbiam ten serek. Ostatnio jadłam właśnie z jagodami, to połączenie musi smakować pysznie jako cisto :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale to wspaniale wygląda ! Dzięki za inspirację- jutro taki będzi na podwieczorek ; )

    OdpowiedzUsuń
  5. Idealny! Wyobrażam sobie, jak smakuje, zwłaszcza, że ricottę mogłabym jeść i solo...

    OdpowiedzUsuń
  6. Sernika z ricotty jeszcze nie robiłam, ale samą ricottę już wykorzystywałam i bardzo przypadła mi do gustu, dlatego kto wie, może i w taki sposób ją wykorzystam :)
    Wygląda naprawdę uroczo i w dodatku z jagodami...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że warto spróbować :) Jestem zaskoczona, że tu tyle fanów ricotty się znalazło. Ja się obawiałam czy będzie smakować, bo co innego prawie nie wyczuwalna w plackach, a co innego główny składnik ciasta.

      Usuń
  7. ohhh ja właśnie zajadam się czymś bardzo podobnym, niestety wstyd się przyznać, sama serka nie kręciłam a mam ciasto z proszku, ale co tam, słone ciasteczka i owoce - nie z proszku robią swoje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jednak nie jestem fanką ciasta z proszku, w każdym bądź razie - smacznego :)

      Usuń
  8. Mmmm od jakiegoś czasu serniki (w każdej postaci) są jednym z moich ulubionych ciast :) i do tego biała czekolada? Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  9. bardzo lubię połączenie sernika z jagodami :)

    OdpowiedzUsuń
  10. A ja nie znam ani ciastek digestive ani ricotty, ale skuszę się chyba kiedyś na ten serniczek, bo wygląda wspaniale. I do tego moja ulubiona biała czekolada:-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wspaniały! Musi smakować cudownie i do tego jagody,.... rozmarzyłam się;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Zazdroszcze upalow - to raz. Dwa - sernika tez zazdroszcze, wyglada oblednie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja upałów nie lubię :( Na szczęście teraz jest tylko 22-25 stopni, więc jakoś daję radę. Ale w poniedziałek były 33.

      Usuń
  13. Mniam, uwielbiam takie sernikowe pyszności....

    OdpowiedzUsuń
  14. Kochana, piękne zdjęcia! Mam chęć zrobić to cudo, tylko nie mam pojęcia co to są ciasta disagrive...? Podpowiesz gdzie dostać? I czy tylko w Lidlu można? Jak wyglądają?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :)

      Ja moje kupiłam w Carrefourze. Czerwone opakowanie, one są okrągłe, firmy Lu. Można także upiec samemu :D

      Usuń
    2. Ale chodzi o takie zwykłe herbatniki?

      Usuń
    3. Nie, to nie są zwykłe herbatniki. Ja kupuję takie: http://sklep.pandp.pl/zdjecia/1894.jpg

      Oczywiście z herbatników też można ten spód zrobić. Jednak cechą tych ciasteczek jest to, że są delikatnie słone.

      Usuń
  15. Nie uwierzysz, co wczoraj kupiła w Lidlu ;P hehehe mamy te same gusta :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Wygląda i pewnie smakuje znakomicie!

    OdpowiedzUsuń
  17. piękny jest:) na pewno też smaczny:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Kupiłam składniki, zabieram się do robienia)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W jakiej ilości wody mam rozpuścić żelatynę?

      Usuń
    2. Powinno pisać na opakowaniu(?). Ja używam wody na oko. Mam nadzieję, że sobie poradziłaś!

      Usuń
  19. jakiś on lekki i kremowy! istna poezja.

    OdpowiedzUsuń
  20. u Ciebie wyglada super, a z bialą czekolada i jagodami musi smakowac wysmienicie:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Wspaniale wygląda! A smakuje pewnie jeszcze lepiej:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Fantastyczny post ! Jak zawsze, kochana ...

    OdpowiedzUsuń
  23. O, ale to musi być pyszne:) zrobię po południu, choć obawiam się że może nie przetrzymać nocy w lodówce;)
    Dzięki za inspirację:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja chwilowo nie gotuję, nie piekę, nie robię prawie nic w kuchni :-) Odpoczywam od garnków :) Zresztą nie ma dla kogo, mąż i tak całe dnie w pracy :-)

    OdpowiedzUsuń
  25. A przepisy z żelatyną to nie dla mnie, raz się zraziłam, nie ścięła mi się masa tak jak powinna :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Oo, takie przeznaczenie ricotty mi się podoba. Bo też zazwyczaj ląduje w czymś nie-ciastowym, byle żeby zużyć przed terminem. :D

    OdpowiedzUsuń
  27. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  28. Wygląda przepysznie.
    Zjadłam go oczami.
    A na koniec oblizałam paluszki.
    Mniam! :)

    OdpowiedzUsuń
  29. zrobiłam, wyszło przepyszne!:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde słowo :) I przepraszam anonimowych czytelników za brak możliwości komentowania, jednak zalewająca mnie fala spamu zmusiła mnie do wyłączenia tej opcji. Będzie mi miło poznać Was - zarejestrowanych ;)