photo 1_zpsf71e6e78.png photo 2_zpsa04d1f5f.png photo 3_zps76d47384.png

sobota, 1 lutego 2014

frittata z cukinią i suszonymi pomidorami

Dobre śniadanie to podstawa każdego dnia - myślę, że mało kto się będzie ze mną w tej kwestii spierał. Każdy ma swoje zwyczaje i ulubione potrawy, które wybiera rano. My również z L. lubimy dobrze zacząć dzień, więc pod wpływem impulsu nastąpiła reaktywacja bloga, który kiedyś był zbiorem inspiracji śniadaniowych z naszej kuchni. Co prawda pod inną nazwą, ale dającą wiele nowych możliwości, bo co dwie głowy to nie jedna, a śniadania we dwoje je się najlepiej :)
Tymczasem mam dla Was propozycję, która u nas czasem gości rano, ale dobrze sprawdzi się także jako lżejszy obiad czy kolacja - frittata pełna warzyw.




Składniki na frittatę dla 2 osób:
- 6-8 jajek
- mała cukinia
- pół słoika suszonych pomidorów
- kilka pomidorków cherry
- 1/5 sera sałatkowego typu feta

Pomidory kroimy na kawałki, cukinię obieramy i obieraczką kroimy na plastry. Podsmażamy kilka minut na zalewie z pomidorów.
W misce miksujemy jajka aż nieco się napowietrzą. Dodajemy podsmażone warzywa, pomidorki cherry i pokrojoną fetę. Mieszamy i wylewamy na patelnię. Zakrywamy i smażymy na wolnym ogniu aż do ścięcia.



9 komentarzy:

  1. Podoba mi się ten pomysł, chętnie wypróbuję sama przy najbliższej okazji:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny pomysł na śniadanie, u nas przeważnie śniadanie to coś przygotowane na szybko, żeby zdążyć do pracy, ale jak mamy wolny dzień, to chętnie przygotowujemy coś bardziej ambitnego i czasochłonnego :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Trzeba będzie spróbować kiedyś...

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale pysznościowe śniadanko :)
    U mnie co śniadanie jest to samo- kanapki ;p

    OdpowiedzUsuń
  5. Powinnam mieć zakaz wchodzenia tu wieczorem, zakaz! Oszaleję :P Pyyyycha!

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie ukrywam, że cieszy mnie reaktywacja śniadaniowca, bo bywał dla mnie inspiracją;):)

    Mniam, ależ to pysznie wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  7. koniecznie muszę kiedyś coś takie zrobić ; ) wygląda smakowicie!

    OdpowiedzUsuń
  8. Kasiu, doskonały przepis! Kradnę ;))
    Bardzo fajny śniadaniowy blog, tylko brakuje mi opcji "obserwatorów" - dzięki niej najłatwiej mi dotrzeć do ulubionych blogów. Jak wiesz zapominam o tych blogach bez tej funkcji :P

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde słowo :) I przepraszam anonimowych czytelników za brak możliwości komentowania, jednak zalewająca mnie fala spamu zmusiła mnie do wyłączenia tej opcji. Będzie mi miło poznać Was - zarejestrowanych ;)