photo 1_zpsf71e6e78.png photo 2_zpsa04d1f5f.png photo 3_zps76d47384.png

wtorek, 25 lutego 2014

mus jabłkowy z cynamonem

Być może dla niektórych to przepis oczywisty. Dla mnie nowość w kuchni, bo do jabłkowych smaków podchodzę ostrożnie, gdyż nie jestem wielką fanką tych owoców. Przepis prosty, a uniwersalny, bo przecież mus można użyć do szarlotki, do naleśników, racuchów albo po prostu jako lekki deser. U nas pojawił się przy okazji śniadaniowe omletu biszkoptowego.




Składniki na porcję ze zdjęcia (myślę, że ok 250ml):
- 2 jabłka
- 1/2 szklanki gorącej wody
- 2-3 łyżki cukru do smaku
- cynamon do smaku

Jabłka obieramy i kroimy na cienkie plasterki. Wrzucamy do garnka, dolewamy 1/4 szklanki wody, dosypujemy cukier i gotujemy na wolnym ogniu ok 15 minut. Trzeba pilnować i co chwilę mieszać, a jeśli woda odparuje to ciut dolać. Kiedy jabłka mocno zmiękną, studzimy je i miksujemy na gładką masę. Doprawiamy cynamonem.

9 komentarzy:

  1. Ja jabłka lubię lecz nie ''szaleję'' ;) Ale taki mus w szarlotce a do tego babciny to mistrzostwo :)

    OdpowiedzUsuń
  2. u mnie dnia bez jabłka nie ma, codziennie zjadam :) takie musy chętnie robię! pamiętam też jak zawsze w dzieciństwie tego typu desery się jadło, jeszcze do tego z bananem :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja dodaję niemal do każdego śniadania :D

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam, też często robię domowy:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam jabłka z cynamonem :) Heh ale często jem oczami i za dużo cynamonu wsypuje i później odrzuca mnie na jakiś czas od tego deseru ;p Ale i tak zawsze wracam ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Też nie przepadam specjalnie za jabłkami, ale w szarlotce je uwielbiam;) Mus wygląda pysznie! Jeszcze z cynamonem, mniam;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jabłka uwielbiam, ale na razie muszę trzymać się od nich z daleka. Od innych owoców też.

    OdpowiedzUsuń
  8. Będzie jutro dobre śniadanie :))) Dzięki! Choć podobnie, jak Ty jabłka średnio lubię, ale w musie... mniam :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde słowo :) I przepraszam anonimowych czytelników za brak możliwości komentowania, jednak zalewająca mnie fala spamu zmusiła mnie do wyłączenia tej opcji. Będzie mi miło poznać Was - zarejestrowanych ;)