photo 1_zpsf71e6e78.png photo 2_zpsa04d1f5f.png photo 3_zps76d47384.png

piątek, 24 sierpnia 2012

sałatka z grillowanym bakłażanem i serem bałkańskim

Jedno z moich ulubionych warzyw połączone z ulubionym serem sałatkowym, do tego przyprawy i sos. Co ja będę dużo pisać. Smakowało mi bardzo :)



Składniki na dwie obiadowe porcje:
-pół główki sałaty lodowej
-dwa pomidory
-bakłażan
-opakowanie sera bałkańskiego (z Lidla)
-kilka grzanek
-bazylia, oregano
-sos: oliwa z oliwek, płynny miód, nieco cytryny (bądź octu winnego), sól i pieprz

Bakłażana kroimy w cienkie plastry, obsypujemy solą i odstawiamy na pół godziny. Następnie myjemy i grillujemy bądź podsmażamy do miękkości. Na talerzu kładziemy sałatę, bakłażana, pokrojone pomidory i ser. Posypujemy przyprawami oraz dodajemy sos. Obok kładziemy grzanki nasmarowane czosnkiem.
Brakowało mi tylko czerwonej cebuli, ale nie miałam gdzie kupić.



***
W środę spotkanie ze znajomymi w liceum, fajnie czasem tak powspominać sobie i pogadać o wszystkim. Wczoraj wieczorem zumba, a jutro spotkanie ze znajomymi w grupy. Miał być grill, ale z kilku powodów jednak będzie tylko deser. I już minął drugi miesiąc wakacji. Jeeeeju, nawet nie zauważyłam kiedy ;)

Propozycja na kolację w konkursie Kuchnia 24/7





13 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Każdy to chyba przeżył, chociaż raz. Gdy po latach odbywa się szkolny zjazd ; )

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem fanką sałatek :)

    Ja już dawno takiego zjazdu nie miałam :/ pojawiły się pierwsze propozycje spotkania z grupą ze studiów licencjackich, ale czy wypali? Bardzo bym chciała.
    U Ciebie jak zwykle coś się dzieje :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja z jednaj strony już się nudzę w domu, a z drugiej przeraża mnie powrót na uczelnie;p

    OdpowiedzUsuń
  5. zazdroszczę takiego zjazdu:)
    a sałatka bomba jadam taka, ale bez bakłażana

    OdpowiedzUsuń
  6. Nigdy nie wiem co zrobić z bakłażanem, a mimo to często sięgam po niego bo tak mi się podoba :) Będę musiała wypróbować połączenie z takim serem :) Ser bałkański ma coś wspólnego z fetą?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podobno smakuje bardzo podobnie do tej oryginalnej, greckiej :)

      Usuń
  7. Fajnie, że z bałkańskim - lubię go :).
    Bardzo lubię takie sałatki - zwykle je robię do pracy na drugie śniadanie :)

    Udanego weekendu!

    OdpowiedzUsuń
  8. O, takie sałatki to ja uwielbiam!:) Ostatnio do wszystkiego zajadam miks ogórków i pomidorów z papryką, plus przyprawy i sos vinegrete:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ależ to wygląda pysznie, uwielbiam Twoją kreatywną kuchnię:)

    OdpowiedzUsuń
  10. U mnie też miało byś spotkanie, ale wielu ludzi powyjeżdżało:(
    Znowu się głodna zrobiłam.

    OdpowiedzUsuń
  11. A właśnie się zastanawiałam nad jakąś fajną sałatką, której jeszcze nie jedliśmy :-) No i proszę :-)))

    OdpowiedzUsuń
  12. Pyszna, lekka sałatka, super, też wolę ser Bałkański(ten z lidla naprawdę dobry), jest delikatniejszy od fety.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde słowo :) I przepraszam anonimowych czytelników za brak możliwości komentowania, jednak zalewająca mnie fala spamu zmusiła mnie do wyłączenia tej opcji. Będzie mi miło poznać Was - zarejestrowanych ;)