photo 1_zpsf71e6e78.png photo 2_zpsa04d1f5f.png photo 3_zps76d47384.png

czwartek, 3 lipca 2014

limonkowe ciasto z jagodami


Pierwszy dzień lata już dawno za nami, a razem z latem przyszedł sezon na moje ulubione owoce - jagody i maliny. Niecierpliwie czekam cały rok, by potem szaleć na ich punkcie i używać przy każdej możliwej okazji. Pierogi, koktajle, placki, ciasta - jagody są u mnie wszędzie! W tym roku jednym z pierwszych jagodowych wypieków zostało bardzo proste ciasto. Ostatnio nie mam za dużo wolnego czasu, więc sięgam po wypieki, których przygotowanie zajmuje chwilę, a idealnie nadają się na letnie popołudnie w gronie rodziny czy znajomych. 



Składniki na blachę 16cm:
- 3 jajka
- 2/3 szklanki mąki pszennej
- 1/5 szklanki mąki ziemniaczanej
- 1/3 szklanki cukru
- pół łyżeczki proszku do pieczenia
- 1/5 - 1/4 szklanki oleju
- 15-20 dag jagód
- skórka z jednej limonki

Piekarnik rozgrzewamy do 180 stopni. Jajka rozdzielamy na białka i żółtka. Białka ubijamy ze szczyptą soli na sztywną pianę. Pod koniec dodajemy cukier, ubijamy na gładką masę, a następnie dodajemy żółtka i ubijamy dalej. Mąki przesiewamy razem z proszkiem i delikatnie wsypujemy do masy - najlepiej w kilku partiach, na zmianę z olejem. Limonkę myjemy i ścieramy skórkę do ciasta, mieszamy i przelewamy do formy. Na górę wysypujemy jagody, uprzednio obtoczone w mące (zapobiegnie zapadaniu się na spód). Pieczemy ok 35-40 minut.






13 komentarzy:

  1. Jejku, jakie wspaniałe ciasto! *.*
    A korzystając z okazji chciałabym Cię zaprosić do wzięcia udziału w moim konkursie! C:
    Wystarczy wysłać mi zdjęcie ulubionej letniej słodkości, a do wygrania jest fajny zestaw!
    Po więcej informacji zapraszam na bloga:
    http://tajnikismaku.blogspot.com/2014/07/konkurs-na-letnie-sodkosci-z.html
    Pozdrawiam. : )

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajne ciacho :))
    Robię bardzo podobne z różnymi owocami :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajny smak, skusiłabym się ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem skuszona do granic możliwości :))
    http://smaczneizdrowe-inspiracje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. czysta kwintesencja lata:) fantastyczne ciacho!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ach, aż poczułam to cudowne połączenie smaków-lekko kwaskowy ze słodyczą jagód. Zrobię, zrobię, koniecznie, jak najszybciej!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ach, aż poczułam to cudowne połączenie smaków-lekko kwaskowy ze słodyczą jagód. Zrobię, zrobię, koniecznie, jak najszybciej!

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam! Pychota!:) Chyba niedzielę spędzę w kuchni...;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mmmm.... pyszności! :) Tylko jak tu teraz iść spać....? ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Chyba się dziś na niego pokuszę :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde słowo :) I przepraszam anonimowych czytelników za brak możliwości komentowania, jednak zalewająca mnie fala spamu zmusiła mnie do wyłączenia tej opcji. Będzie mi miło poznać Was - zarejestrowanych ;)