photo 1_zpsf71e6e78.png photo 2_zpsa04d1f5f.png photo 3_zps76d47384.png

poniedziałek, 23 grudnia 2013

lukier królewski

Już jutro Wigilia! Szczególny dzień w roku, kiedy razem z rodzinami zasiądziemy do stołów i wyjątkowych potraw. W tym roku naprawdę sporo czasu poświęciłam na planowanie i przygotowania. Częścią nich były czekoladowe pierniczki oraz ich dekoracja, by mogły zawisnąć na choince i zostać dołączone do prezentów. Tym razem postanowiłam przygotować lukier królewski, którym da się wykonywać delikatne wzorki.

Potrzebujemy:
- białko jajka
- ok szklanki cukru pudru (lub więcej)

Wykonanie: miksujemy jedno z drugim i sprawdzamy czy nasz lukier jest wystarczająco gęsty. Jeśli nie - wystarczy dosypać cukru. Jeśli jest za gęsty wystarczy kilka kropel wody.

Dekorujemy odpowiednią tylką lub bardzo prostym rożkiem zrobionym z papieru do pieczenia :)





4 komentarze:

  1. lubię ten lukier, chociaż nie umiem nim pięknie ozdabiać :]

    OdpowiedzUsuń
  2. Tradycyjny i niezastąpiony. A jakie ładne pierniczki przyozdobił!

    OdpowiedzUsuń
  3. Takie proste, a ja nigdy lukru w domu nie robiłam... a lukier jest pyszny! Pamiętam, że jako dziecko uwielbiam drożdżówki z lukrem, zawsze zjadałam je od wierzchu zaczynając:) Może za rok udekoruję pierniczki domowym lukrem?:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Też polukrowałam nasze pierniczki, wyglądają super!:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde słowo :) I przepraszam anonimowych czytelników za brak możliwości komentowania, jednak zalewająca mnie fala spamu zmusiła mnie do wyłączenia tej opcji. Będzie mi miło poznać Was - zarejestrowanych ;)