photo 1_zpsf71e6e78.png photo 2_zpsa04d1f5f.png photo 3_zps76d47384.png

wtorek, 4 czerwca 2013

ombre rose cake

Jeżeli ktoś wpada czasem na Sugarcraft world to już wie co takiego (i w jaki sposób) przygotowałam dla mojej mamy na 26 maja. Było to małe wyzwanie, ale ja przecież je bardzo lubię ;)
Tort w różach powstał, bo bukiet róż jest za zwykły. Do tego w ten wypiek włożyłam mnóstwo serca, więc nie mógł się nie udać. Co prawda miał kilka niedoskonałości, ale i tak robi wrażenie.
Sam tort jest dość zwykły - jasny biszkopt, odrobina lemon curd oraz bita śmietana z truskawkami. Wychodzę z założenia, że co za dużo to niezdrowo i nie chciałam przeładować tego wypieku smakami.

Nie chcę się powtarzać, więc poniżej podam potrzebne składniki i  przepis na tort, a jeśli ktoś jest zainteresowany szczegółami dekoracji to zapraszam tutaj.



Składniki na formę 16cm: 
- 4 jajka
- 2/3 szklanki cukru
- 2/3 szklanki mąki pszennej
- łyżka mąki ziemniaczanej
-lemon curd do posmarowania biszkoptów (ale można pominąć)
-20-30 dag truskawek
- 350 - 400 ml kremówki (+usztywniacz)

Krem na róże:
- opakowanie mascarpone (250g)
- opakowanie serka sernikowego bądź typu "Bieluch" (250g)
- 400 ml kremówki (+usztywniacz)
- cukier puder do smaku

Piekarnik rozgrzewamy do 170 stopni. Jajka rozdzielamy na białka i żółtka. Białka ubijamy ze szczyptą soli na sztywną pianę. Następnie dodajemy powoli cukier, stale mieszając. Po uzyskaniu lśniącej piany dodajemy żółtka i ubijamy. Na koniec delikatnie dodajemy przesiane mąki. Masę przekładamy do blaszki wyłożonej papierem do pieczenia i pieczemy ok 35-40 minut. Po upieczeniu wyciągamy ciasto i opuszczamy na koc na podłogę z wysokości ok 50 cm. Wstawiamy do uchylonego piekarnika do ostygnięcia.

Biszkopt przekrawamy na trzy części. Spód smarujemy lemon curdem, na to nakładamy ubitą na sztywno śmietanę z truskawkami. Biszkopt na górę i postępujemy tak jak wcześniej. Jeżeli zostało Wam nieco śmietany możecie nią posmarować tort z wierzchu czy z boków. Nie jest to jednak konieczne, bo od smarowania kremem zaczyna się dekoracja ;)

Krem do udekorowania tworzymy bardzo prosto - wystarczy zmiksować mascarpone z serkiem, ubitą śmietaną oraz cukrem pudrem.
Tak jak napisałam przy opisie dekorowania - możecie także użyć tradycyjnego kremu maślanego albo wersji na bazie bezy szwajcarskiej, ja jednak wybrałam bezpieczny i sprawdzony krem (wiedziałam, że się uda i nie spłynie).





12 komentarzy:

  1. rany jaki piękny:) jestem pod wrażeniem:) cudny!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow, Mama musiała być zachwycona:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale piękny! :) Ale mi się przez Ciebie tortu zachciało ;p

    OdpowiedzUsuń
  4. O rany, ale cudeńko! Piękny tort! Ależ Ty masz talent;):)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jedna wielka cudowna róża :D

    OdpowiedzUsuń
  6. No patrz, wydawało mi się, że już dałam wyraz swojemu zachwytowi na Sugarcraft world, a jednak nie. No to się zachwycam teraz. I nie wiem, czy to komplement, ale tort wygląda jak z profesjonalnej cukierni.

    OdpowiedzUsuń
  7. Wow! Genialny! Kasiu, chyba powinnaś otworzyć swoją cukiernię :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde słowo :) I przepraszam anonimowych czytelników za brak możliwości komentowania, jednak zalewająca mnie fala spamu zmusiła mnie do wyłączenia tej opcji. Będzie mi miło poznać Was - zarejestrowanych ;)