photo 1_zpsf71e6e78.png photo 2_zpsa04d1f5f.png photo 3_zps76d47384.png

piątek, 21 czerwca 2013

lody truskawkowe bez maszyny

Lodowy sezon czas zacząć! W zeszłym roku odkryłam, że to naprawdę prosta sprawa i wystarczy posiadać mikser do zrobienia pudełka domowych lodów. W tym roku na pierwszy ogień poszły truskawkowe, chyba nie muszę tłumaczyć dlaczego ;) Klasycznie na śmietance i żółtkach, z pół kilo czerwonych owoców. Nie są bardzo intensywne truskawkowe, ale przypominają mi nieco pewną lodziarnię z dzieciństwa, gdzie jedna gałka kosztowała 80 groszy (przy obecnej średniej 2,50 robi różnicę!). 


Na ok 1 litr lodów potrzebujemy:
- szklankę mleka
- szklankę śmietanki 30 lub 36%
- 5 żółtek
-1/2 - 2/3 szklanki cukru
- pół kg truskawek

Truskawki miksujemy do rozdrobnienia i utworzenia papki. Mleko zagotowujemy razem ze śmietanką, odstawiamy z ognia. Żółtka ucieramy z cukrem na jasną, puszystą masę. Dodajemy je do mleka i stale mieszając delikatnie podgrzewamy do delikatnego zgęstnienia. Masa nie może się zagotować, bo się zważy! Zajmuje to ok 10 minut, ale cierpliwość popłaca ;)
Następnie dodajemy zmiksowane truskawki, mieszamy i studzimy. Następnie przelewamy do pudełka i mrozimy, miksując co 30-40 minut przez pierwsze 4 godziny.

Co do ilości cukru to oczywiście wszystko zależy od Waszego smaku. Pamiętajcie jednak, że zmrożone lody są mniej słodkie niż ciepła masa, więc dobrze, jeśli ciepła masa jest za słodka ;)




***
Za ciepło. Zdecydowanie za ciepło. A kiedy można korzystać ze słońca i chłodzić się w jeziorze, to nagle chmury postanawiają zepsuć wszystkie plany ;) Ja naprawdę nie lubię lata. 
Jeszcze tylko tydzień i przynajmniej dwa miesiące przerwy od uczelni. A potem to już byle do sierpnia!

10 komentarzy:

  1. Oj za ciepło. 10 stopni w dół i temp. idealna:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Za ciepło? W sam raz! Osobiście wolę plus 30 niż minus 10.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam w drugą stronę ;) Najbardziej lubię zimę, czyli te -10 i sypiący śnieg. Może gdybym mieszkała nad morzem zmieniłabym zdanie ;)

      Usuń
  3. No ładnie weszłam , a tu lody :P a upał taki, że nie chce się wyjść z domu, a rzeczy chłodzących na stanie brak ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Co jakiś czas przymierzam się do zrobienia własnych lodów, ale kończy się to tylko na przymierzaniu do zrobienia ;p

    Oj ja też lata nie lubię. Na szczęście dzisiaj u mnie typowo wiosenna pogoda ;) w pierwszy dzień lata heheh ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zazdroszczę :) Ja tu właśnie siedzę i nogi moczę w zimnej wodzie, bo się inaczej nie da.

      Usuń
  5. Ja kocham lato, ale tym razem Pan Bóg przesadza z tą pogodą... ;p

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja też wolę chłodniejsze miesiące ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Brzmi wspaniale;) Uwielbiam domowe lody;) Też zajadam właśnie truskawkowe, ale ze sklepu;)

    OdpowiedzUsuń
  8. :)) Uwielbiam lody, PYCHA:)) Uściski wielkie:**

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde słowo :) I przepraszam anonimowych czytelników za brak możliwości komentowania, jednak zalewająca mnie fala spamu zmusiła mnie do wyłączenia tej opcji. Będzie mi miło poznać Was - zarejestrowanych ;)