photo 1_zpsf71e6e78.png photo 2_zpsa04d1f5f.png photo 3_zps76d47384.png

środa, 10 października 2012

burger, fish burger

Rzadko chodzę do restauracji typu fast food - ilość kalorii oraz przetworzonego jedzenia jest powalająca. O wiele bardziej wolę przygotować takie jedzenie w domu. Zawsze wtedy słyszę, że kupne się nawet nie mogą umywać do domowych. Zdrowsze, smaczniejsze i ciężko taką porcję zjeść w stylu 'fast'. Obowiązkowo każdy dostaje sztućce i chociaż porcja nie znika w tempie ekspresowym to wszyscy po zjedzeniu są bardzo zadowoleni. A ja lubię piec lekko słodkie bułeczki, smażyć kotlety i kroić ogórki kiszone od mojej babci. 



Składniki na 5 burgerów:
-5 bułek z tego przepisu (350g mąki, niecała szklanka mleka/wody)
-0,5 kg filetu z białej ryby (u mnie leszcz)
-kajzerka albo kawałek bagietki
-jajko
-sól, pieprz, curry, ew. świeża pietruszka
-do tego sałata, pomidory, ogórki kiszone, ketchup i musztarda
-trochę mąki, jajko i bułki tartej na panierkę

Najprościej filet z ryby zmielić. Ja niestety maszynki nie posiadam, ale stwierdziłam, że przecież ugotowana czy upieczona ryba to bardzo kruche danie. W związku z tym filety ugotowałam na parze, a potem cholera mnie wzięła, bo jak coś się nazywa filet to nie powinno mieć ości. Ja z moich wybierałam ości przez 15 minut. Ale udało się! Mięso z ryby wrzucamy do miski, dodajemy jajko. Kawałek bagietki namoczyłam w wodzie, odcisnęłam i wrzuciłam do ryby. Doprawiłam i zaczęłam mieszać masę. Następnie uformowałam pięć kotletów, opanierowałam i usmażyłam. 
W tym czasie piekły się bułeczki, więc jeszcze ciepłe rozkroiłam, dół posmarowałam musztardą - na to sałata, potem kotlet (chociaż przyznam, że potem patrząc na zdjęcia stwierdziłam, że sałata lepiej by się prezentowała pod kotletem), warzywa i górna część bułki posmarowana ketchupem.


27 komentarzy:

  1. Takiego fishburgera można śmiało zjeść :) Wygląda sto razy lepiej niż te nędzne kapcie z Mcdonalda.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też o tym rozmawialiśmy z L., że domowe ciężko zrobić w wersji mini, naprawdę trzeba by się postarać - ja po jednym jestem na jedzona. A w McDonaldzie mogłabym zjeść 2-3 hamburgery i duże frytki ;)

      Usuń
  2. domowy fast food zawsze zdrowszy ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pięknie Ci wyszedł! Moje córki byłyby zachwycone, więc może któregoś dnia skorzystam z Twojego przepisu:) One uwielbiają takie jedzenie, a i ja chętnie się skuszę:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Smakowo 'fast foody' baaaardzo mi odpowiadają ;p ale oczywiście nie jem ich prawie w ogóle, więc taki pyszny 'zamiennik' na pewno przypadł by mi do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja też uwielbiam domowe burgerki. Robię na patelni grillowej bez tłuszczu, do tego domowa buła, sałata z grządki mmmm! Nie ma nic pyszniejszego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Patelnię grillową posiadam, ale niestety już mi się powłoka zdarła, więc muszę sobie inaczej radzić. No i ta sałata z grządki!

      Usuń
  6. nie ma jak domowy fast food:)
    pycha

    OdpowiedzUsuń
  7. Pomimo, że mam słabość do McRoyala z McDonalda to o wiele bardziej wolę porządnego hamburgera z siekanym mięsem wołowym i świeżymi warzywami. Byle bułka nie była słodka!

    OdpowiedzUsuń
  8. Niestety ja też lubię fast foody jeśli chodzi o ich smak ale staram się ich jednak unikać :) jeśli już to jakaś mała, fajna, niedroga restauracja- ceny podobne jak w fast foodach a zdrowiej :)
    A takiego domowego fish burgera bardzo chętnie bym pochłonęła :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Fast foodów raczej nie jem. Może parę razy w roku się zdarzy przez przypadek. A taki domowy to jest to! Wygląda pięknie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Też mi nowość. Takie hamburgery robię co jakiś czas.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się niezmiernie Twoim szczęściem i doświadczeniem kulinarnym oraz faktem, że postanowiłeś/aś się tym z nami podzielić :)
      Jeśli kiedyś postanowisz założyć swojego bloga kulinarnego to z chęcią będę śledzić nowości z Twojej kuchni.

      PS Jeśli masz propozycje przepisów dla mnie to z chęcią skorzystam.

      Usuń
    2. A kto mówił, że chodzi o nowości? :)
      Też chętnie zajrzałabym do kuchni Anonima.

      Usuń
  11. Odpowiedzi
    1. Mimo,że nie przepadam za rybami to takiego bym wciągneła:))
      Zapraszam do siebie i pozdrawiam
      http://kuchareczkamala.blogspot.com

      Usuń
  12. Sztućce do burgera? Jak w simsach. : D

    OdpowiedzUsuń
  13. Nigdy nie jadłem fish-kanapy, ale w sumie czemu nie?? Swoje smakuje pewnie pysznie, ale jakbyś mnie zaprosiła to pewnie byłoby wręcz bajecznie ;-P

    OdpowiedzUsuń
  14. Zgadzam się, że domowe "fast foody" są o niebo lepsze od tych z takich barów.

    OdpowiedzUsuń
  15. Jadłam nieraz takiego domowej roboty, bo mój Mąż je uwielbia i sam robi:) Pycha!:)

    OdpowiedzUsuń
  16. I ja się muszę pochwalić, że mój mąż też w hamburgerach domowych się specjalizuje, pyszne są:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Też robię często fishburgery,hamburgery i innego rodzaju domowe "fast food'y" .. nie dość,że łatwe w wykonaniu to są o wiele lepsze i przynajmniej wiemy co do nich wkładamy! :)

    Twój fishburger również smakowicie wygląda i pewnie rewelacyjnie smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  18. uwielbiam domowe burgery! <3 wyglada przepysznie

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde słowo :) I przepraszam anonimowych czytelników za brak możliwości komentowania, jednak zalewająca mnie fala spamu zmusiła mnie do wyłączenia tej opcji. Będzie mi miło poznać Was - zarejestrowanych ;)